Beundran.

Varje dag läser jag flera olika bloggar. Om deras liv, åsikter och fröjdelser.  Jag beskådar dess liv från en annan synvinkel. Från ett annat perspektiv. Ett perspektiv de ger mig. Jag gillar det. Ibland får jag läsa om livets alla frestelser och ibland får jag läsa om när livet är uppochner såväl som helvetet skriker "kom hit, you belong here". Spekulationer rusar igenom mitt huvud. Vad kan dem göra för fel? Vad gör dem som är så bra? Hur lyckas dem komma dit? Dit jag faktiskt också vill en vacker dag. Eller ja, helst nu på en gång om det går. Det finns så otroligt mycket som lockar, livet är fullt av möjligheter. Fullt av frestelser, fullt av motgångar och medgångar. Vissa saker är svåra, vissa saker är mindre svåra. Allt ska inte vara lätt i livet. Det är skapat såhär, till för att vara såhär. Det här är verkligheten. Öppna ögon och var vaksam för livet är en snurrande karusell. Du sitter kvar i karusellen tills du inte orkar längre och hoppar då av illamående för att se vad just denna hållplats har att erbjuda. Efter att ha utforskat stället hoppar du på karusellen igen och stannar där tills du hittat en ny spännande hållplats.


Jag har fullt upp med att betrakta och beundra andras liv vilket resulterar i att jag inte hinner med mitt eget. Jag beundrar andra människors starka vilja och skyhögt uppsatta mål. Läser om dem och ser mig själv uppnå alla dessa mål, i mina drömmar. Dock har jag inga mål. Mållös person skulle jag vilja kalla mig. En person utan mål är tråkig. Jag är tråkig som inte är målmedveten och inte kämpar för (det?) jag vill ha, för (det?) jag vill bli. Jag måste hitta mitt/mina mål i livet. Få något att sträva efter. Jag kan inte bara sitta här och beundra andras liv och önska att mitt också vore som deras. Kanske borde sluta läsa bloggar? Nääää, där får jag alldeles för mycket av min inspiration ifrån så inte värt att lägga ner. Men något jag kanske borde göra är att fundera över vad jag vill här i livet, vad jag vill uppnå, vad jag vill bli.


Ni som har läst min blogg ett tag har säkert inte undgått att jag har vart nere i en svacka, för det har jag skrivit om en hel del. Jag är på väg upp ur den och jag ska nå toppen! Från botten till toppen. Jag SKA komma dit, det kommer bara ta lite tid. Nathalie is back och hon ska ge allt.


Kommentarer
Postat av: vickan

BRA Nattis :)

2009-04-29 @ 18:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0