Vad kvinnor vill ha

 

Artikeln skriven av veckorevyn har jag för mig. Tyckte den va lite rolig, så läs :)

 

Vad kvinnor vill ha: Hannah Arnhög

Vår redan bejublade intervjuserie har hunnit fram till del två. Idag bjuder vi ut vår egen sex- och relationsexpert Hannah Arnhög, och låter henne slå fast stilmässiga rätt och fel – helt enligt sina egna preferenser.

* * * * *

Det ska bli kul att ses! Beskriv den outfit som mest maxar mina chanser.
- Enkelt! Glider du fram med en enkel, kanske vit till och med, välsittande (=inte snortajt, inte hiphop-stor) t-shirt, ett par välsittande (=inte fashion-smala, inte hiphop-stora), slitna jeans och ett par sneakers så behövs inga ord. Du är ju ruggigt het i smoking också men det vore jättekonstigt om du kommer i en sån.

Självklart har jag duschat ordentligt. Men vad bör jag lukta mer än tvål?
- En liten sprutt med nån härlig doft från D&G som jag inte minns vad den heter. Men ta det nu jääävligt lugnt med spruttandet – du är ju nyduschad och jag tror att din naturliga doft är svinsexig, vill icke att den ska drunkna.

Jag har fått lära mig att skorna är det viktigaste i mannens klädsel. Stämmer det?
- Visst är det viktigt, men som en klok vän en gång sa ska man kanske inte vara allt för petig. Är du den rätte kan vi nog se till att du skaffar nya dojjer. Och får jag bestämma bli det sneakers. Gärna Nike Air Force One, white on whites.

Låt säga att dejten går väldigt bra – vad ska jag ha för underkläder?
- Nä.

Låt oss tala lite om hår. Vad ska jag ha för frisyr?
- Ordet ”frisyr” borde inte ens finnas i en mans vokabulär! Skit i att klippa det överhuvudtaget, låt det växa ut och sätt upp det i en knopp.

Jag behöver veta din inställning till skägg. Själv är jag lite tveksam.
- Jag med! Gör du det rätt kan jag dock bli övertygad, och det gör du genom att hålla det mellan två millimeter och två centimeter och jämt och fint ansat.

Det här med att vaxa bröstet. Är det verkligen en bra idé?
- Nej det tycker jag inte. Hårig eller inte hårig, jag tror jag gillar din bringa som den är.

Jag funderar på att piffa upp mig med lite smink innan. Kommer jag undan med det?
- Absolut, sminka dig så mycket du vill. Men får jag puder på mina kläder när vi hånglar kommer jag mobba dig i all evighet.

Vilken känd man borde jag kolla in och ta inspiration av?
- Nej det tycker jag inte att du ska, de flesta sådana komplicerar det så… Men okej, Justin Timberlake en bra dag (post matchande jeanskostym med Britney-tiden).

Bara för säkerhets skull: Vilken är den värsta stilmiss jag kan göra?
- Nu kan jag ju bara tala för mig själv, men för min skull behöver du inte köpa hippa inneboots, ha hippa tajta jeans och en genomtänkt frisyr som ska se ogenomtänkt ut.

* * * * *

Hannah Arnhög är frilansskribent med sex och relationer som specialområde. Du läser henne regelbundet i framför allt Café och Veckorevyn, och självklart i hennes blogg på Veckorevyn.com.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0