Ändrade planer

Idag gick jag upp klockan 5 på morgonen för att åka till Borås för att kika in MediaMarkt-invigningen. Det ryktades om att den senaste Macbooken skulle säljas för runt 6000 kr, eftersom den sålts för detta pris på övriga MediaMarkt-invigningar. Men näe! Icke. Jag fick inte ha den turen idag. Den såldes för 25 hundralappar mer, och då var det inte värt det. Fy vad besviken jag blev. Hatar att känna besvikelse, när man lixom ställt in sig på en viss sak. Istället blev det en dator från Elgiganten, som OCKSÅ hade lite erbjudanden denna dag, vilka snyltare ;) Så det blev en HP, som jag har tittat på tidigare, men inte riktigt gillat designen på. Vanligtvis säljs den för sju tusen, men idag såldes den för fyra tusen. VILKET PRIIIS! Försäljaren försökte pracka på mig, trots min osäkerhet, men han lyckades. Men det hade han aldrig lyckats med om det nu inte så vore för Elgigantens riktigt bra avtal. Jag kan alltså nu känna mig för med datorn hemma, i lugn och ro. Att få packa upp den och använda den så länge den inte skaddas. Så 30 dagars öppet köp. Så nu får vi väll se vad jag gör. Jag vill så gärna ha en egen dator, som bara är min, men egentligen var det inte denna jag hade tänkt mig. Istället börjar jag fundera på om jag verkligen behöver en dator trots allt. Jag kanske ska vänta tills jag har tjänat ihop mer pengar och kan köpa den dator jag verkligen vill ha! Även fast detta är en bra dator för ett väldigt bra pris. Det är 500 GB hårddisk osv, riktigt bra. Det enda jag stör mig på är musplatan, så att säga, den reagerar lite dåligt samt får fingrarna att känna sig skavda. Allt förutom detta är jag nöjd med. Eller okej då, den är väll lite väl klumpig och tung jämfört med en Macbook. Men Mac är ju en Mac...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0