inte mindre än en gång till

Återigen ska jag få uppleva balen och dess skönhet. I år går jag tillsammans med min pojkvän på hans bal i Varberg. Jag ska få använda min älskade klänning en gång till, känna mig fin och få uppleva allt roligt som bal innebär, igen. Därför ska jag idag åka hem till min kära vän och hon ska få pilla lite mitt hår. Prova något med håret som jag kan ha på balen. Helt ställd vad jag ska ha för frisyr. Det enda jag vet är att det ska vara enkelt och framför allt lite lockigt. Och sedan ska jag göra en provsminkning på Täss. Konstigt nog vill hon att jag ska sminka henne till balen. Jag förstår inte varför, fast samtidigt så klagar inte jag. Det är ju bara kul. Klockan fyra åker jag och jobbar på Ekelund. Lite inventering står på schemat. Så dags att sätta fart. Det känns riktigt skönt att jag inte ska jobba nere på Gekås förrän på torsdag. Jobbet är slitigt och tiden går inte så fort, så jag njuter lite, i dubbel bemärkelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0