Au pair

Ja, au pair har det inte blivit mycket snack om sen jag pratade om det sist. Vilket är ungefär 2-3 månader sedan. Så det är dags nu, att ge er en liten update.
Som ni kanske skulle kunna tro så är det inte bortblåst ur tankarna. Absolut inte. Tankarna finns fortfarande där och jag vill iväg. Jag ska ju iväg, det har jag ju bestämt? Just nu går det bara lite trögt då jag inte har börjat skriva på mitt personliga brev. Måste verkligen ta tag i det snarast. Annars kanske jag inte kommer iväg som jag vill. September är ju målet, men jag börjar bli osäker på om det går. Allt hänger ju på hur lång tid det tar för mig att hitta en familj. Eller rättare sagt så ska ju en familj hitta mig och bli intresserad av den jag är. Men så länge jobbar jag lite som barnvakt. Försöker få ihop ännu mer barntimmar. Har ännu en person jag ska fråga om jag kan få sitta barnvakt åt hennes dotter vid behov.
Varför vill jag åka iväg till USA som au pair? Jo, det är en dröm jag har haft under ca 1 års tid. Min stora dröm är att komma till landet man aldrig vill lämna igen när man väl kommit dit. Landet där det inte finns några begränsningar. Där ingen dröm är för stor. Där allt kan uppnås bara man har motivationen och ambitionen. Jag vill uppleva kulturen, knyta nya bekantskaper och sist men inte minst lära mig engelska flytande. Tanken är att när jag kommer hem ska jag kunna använda mina nya kunskaper i framtida jobb.
Det finns inga kanske'n, utan bara ett måste. Ett ska.

Kommentarer
Postat av: Fille

Jag ska iväg till England i Juli som au-pair :) Hoppas du också kommer iväg nån gång.

Puss & Kram

2011-05-09 @ 15:59:33
Postat av: Nathalie

Vad roligt för dig Fille! Hittat familj och allt då förstår jag? Vart blir det någonstans? :)

2011-05-11 @ 23:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0