first september

På min lediga dag har jag mestadels slappat som alla andra lediga dagar. Fick för mig att jag skulle tittat förbi Kungsmässan en sväng idag, men tiden gick och jag ändrade mig. Ska ändå iväg med min fina pojkvän på måndag och göra Ikea osäkert, så då kan vi ju lika gärna shoppa loss då. Istället har jag sprungit en tur idag, solat lite, gjort mat och försökt kollat några avsnitt av True talent men det går inte så bra när internet inte riktigt samarbetar. Snacka om att man kan få hysteriska utfall.
.
Ikväll skulle jag inte vilja somna ensam. I sovrummet sprider det sig en varm känsla och ljusen är tända. Ändå är det så att jag fryser och om en varm och gosig pojkvän hade varit här, hade jag inte tvekat en sekund på att slå armarna om honom. Alla dagar är inte lika bra ibland. Varje gång jag duschar mitt hår och ska kamma det därefter fylls jag av ångest och ögonen blir så blanka att du kan spegla dig i dem. Frågan är när mitt hår kommer kännas bra igen? Måste jag klippa av det för att det ska kännas bättre? Och kommer det ens räcka? Åh, vad jag ångrar det här. Jag skulle göra ett försök till att få tillbaka min ursprungliga hårfärg, och i grund och botten gjorde jag det för att slippa färga håret stup i kvarten och på detta sätt kunna få bättre hårkvalité. Från toppen till botten på mindre än en vecka. Bra hår sa frisörerna. Ja, jag HADE. Fan, ni kanske tycker jag tar i men jag skulle verkligen vilja stämma dem just nu!! För jag är så j*vla frustrerad och besviken. När du inte kan känna dig bekväm eller vacker längre, så gör det så himla mycket med självförtroendet och mycket blir svårare än vad det egentligen är. Ja som sagt, det betyder mer än vad man tror.
.
It's a damn cold night
trying to figure out this life.
* ska försöka le *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0