Frågetecken.

Det var det här objektivet jag fick:

Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS och det ser ut så här..




Sen fick jag även mitt önskade stativ:

 HQ Resestativ 19 och bild på det här nedan:


Ett billigt och bra alternativ.  Dock kan jag tycka nu i efterhand att det är lite kort. Skulle velat haft ett högre. Men är man inte erfaren så vet man inte. Man kan helt enkelt inte veta allt här i livet ;) haha. Så Joakim, nu har jag berättat vilket objektiv och stativ jag har fått, och för er andra som också missat det! Vid eventuella frågor är det bara till att fråga på :)

Kommentarer
Postat av: Joakim Johansson

Trevligt, trevligt. Teleobjektiv är säkert bra, kanske mitt nästa köp av objektiv. Jag har kollat runt efter stativ hur mycket som helst och tror nog jag har bestämt mig nu. Haha. Får se när jag köper det, pengarna säger nej än så länge. :P

2008-12-28 @ 21:50:33
Postat av: Nathalie

Ja, det är faktiskt bra! Nästa objektiv som gäller är ett macro av ngt slag :P har du ngt att rekommendera? ;) Ja, tyvärr är ju alla dessa kamerastuff så jädra dyra :S :P

2008-12-29 @ 00:12:35
URL: http://nathaliearn.blogg.se/
Postat av: Joakim Johansson

Jag skulle köpt detta isåfall: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31848

Det är relativt billigt och bra.



Fast om jag hade mellan 10-20.000:- att spendera så skulle jag köpt detta med en gång: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=115230

Bara för att den har den absolut lägsta bländaren!



Pengar, pengar. :P

2008-12-29 @ 12:07:19
Postat av: Nathalie

Ah okej :P tack för tipsen :D



Men du som verkar kunna sånt här.. vad är bländaren för ngt? Jag är skit dålig på sånt här :P haha



Ja, tyvärr så styr pengarna ngt otroligt!

2008-12-29 @ 13:21:00
URL: http://nathaliearn.blogg.se/
Postat av: Joakim Johansson

Bländaren sitter i objektivet. Mitt lilla objektiv har en bländare på 1.8, det betyder att när bländaren är på 1.8 så släpps det in så mycket ljus som möjligt in på sensorn. Kit-objektiv har oftast bländare på 3.5-5-6 eller liknande. Kommer lägga upp några bilder senare där jag fotat med låg bländare, den reglerar skärpedjupet. Du kan läsa mer om det här... http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A4ndare :)

2008-12-29 @ 19:12:07
Postat av: Joakim

Vi prövar igen. :P



http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A4ndare

2008-12-29 @ 19:13:15
Postat av: Joakim Johansson

Gå in på Wikipedia och sök på bländare. Haha.

2008-12-29 @ 19:14:03
Postat av: Nathalie

Thanks for the help :D

2008-12-29 @ 20:40:04
URL: http://nathaliearn.blogg.se/
Postat av: Kathrin

Hej! Jag är precis i stativ-köpar-tagen och funderar lite HQ 19 som du la upp här.. Grejen är att jag inte hittar någon info om höjd och vikt, men du som har ett -hur mycket är det ungefär? skulle du rekommendera det?





Fina bilder föresten. :)



/Kathrin

2009-01-05 @ 19:32:52
Postat av: Nathalie

Hej Kathrin :)



Jag är tyvärr inte hemma för tillfället och vet inte vad det väger. Men inte mkt iaf.. Några hundra gram. Kanske 300-400 gr kanske. Väger iaf inte mkt! Dessutom får man ju en liten väska till stativet som man kan ha det i. Max höjd är nog 105 cm tror jag och det lägsta du kan få är nog 30-40 cm. Vill du veta de exakta måtten och och vikten så kan jag kolla det imorgon och skriva det här då :)



Jo, det är ett billigt och bra alternativ , om man vill komma undan med ngt billigt så. Så jag rekommenderar det men det beror lite på vad du ska använda det till. Ska du fota porträtt och behöver komma upp till en persons höjd så är det nog inget stativ att rekommendera eftersom det bara är 105cm (tror jag).



Och tack så jättemkt! Jag blir alltid lika glad! :D

2009-01-05 @ 19:58:08
URL: http://nathaliearn.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej Kathrin :)



Jag är tyvärr inte hemma för tillfället och vet inte vad det väger. Men inte mkt iaf.. Några hundra gram. Kanske 300-400 gr kanske. Väger iaf inte mkt! Dessutom får man ju en liten väska till stativet som man kan ha det i. Max höjd är nog 105 cm tror jag och det lägsta du kan få är nog 30-40 cm. Vill du veta de exakta måtten och och vikten så kan jag kolla det imorgon och skriva det här då :)



Jo, det är ett billigt och bra alternativ , om man vill komma undan med ngt billigt så. Så jag rekommenderar det men det beror lite på vad du ska använda det till. Ska du fota porträtt och behöver komma upp till en persons höjd så är det nog inget stativ att rekommendera eftersom det bara är 105cm (tror jag).



Och tack så jättemkt! Jag blir alltid lika glad! :D

2009-01-05 @ 19:58:56
URL: http://nathaliearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0