Klockan 22:24.

Vi fick oväntat många beställningar på julmarknaden i "gatan" idag.  Jag är riktigt förvånad. Inte för att vår produkt är dålig eller så, men just att den ligger på ett ganska högt pris vilket gör den mer svårsåld. Folk tycker att den är för dyr.
Först var det kaos på morgonen. Ingen visste vad vi skulle göra och vår monter rent ut sagt söööög! Eller ah, vi hade inte ens någon monter. Men låt oss säga, vårt bord istället. Vi hade inte planerat tillräckligt, så därför all panik. Men vi har oss själva att skylla. Bordet såg jättelöjligt ut med bara en duk och vår tesil på tillsammans med en mugg och ett smakprov på te. Iallafall så fick vi tag på ett bättre och mindre bord. Passade vår tesil mycket bättre eftersom vi knappt hade något på bordet. Och tillslut fick jag övertalat mina kollegor att vi skulle gå och köpa godis att ha i en skål, så det gjorde jag. Kändes mycket bättre sen. Folk frågade ju om vi hade godis? Haha och nej, det hade vi ju inte.. Så det var bara till att springa över till Lidl och köpa kolor. Iallfall så fick vi tretton beställningar, vilket är mycket bra! Jag trodde inte ens att vi skulle få en enda beställning, men ack så fel jag kunde ha. Dessutom har jag blivit snäppet bättre säljare idag tycker jag. Ju mer jag får träna att sälja till folk, ju bättre blir jag ju. Så nu sitter "replikerna" snart i ryggmärjen.

Natti natti! ♥


Kommentarer
Postat av: vickan

hade jag vetat att ni hade kolor så hade ni haft ännu en spekulant!

2008-12-04 @ 23:44:45
Postat av: Kinga

ja, jag tänkte att du gjorde så,men undrade om de fanns ett bättre sätt! haha kram o tack ska du ha!

2008-12-05 @ 13:12:29
URL: http://accesstobeauty.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha, synd att du inte kom dårå ;)

2008-12-05 @ 13:59:45
URL: http://nathaliearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0