Behandling, done!

Nu har jag äntligen fått min behandling för mina benhinner. Känns skönt att äntligen ha fått gjort det, fått tummen ur röven lixom. Dock var behandligen ganska obehaglig ibland, hon tryckte och klämde på mina ben vilket gjorde ont. Eftersom jag har en inflammation så är jag rätt så öm. Men Linda var jättesnäll, tog det försiktigt och frågade hela tiden om hon tryckte för hårt osv... Efter behandlingen kändes mina ben ovanligt konstiga. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan men nu luktar mina ben liniment iallafall.

På väg upp till skolan i Lindas bil, jag fick nämligen skjuts av henne upp till skolan, snackade vi om alla saker hon har gjort i livet, vart hon har vart och åstakommit i livet. Hon har bland annat vart och gått på college i USA. Läst marknadsföring och produktion. Jobbat med tv i USA. Sen trivdes hon inte i USA så hon flyttade hem till Sverige igen och började läsa till Teraput, först för hästar sen människor. Jag måste säga att jag blev riktigt inspirerad av hennes brinnande energi. Hon har hela tiden något att göra. Hon har barn och man, eget företag, hästar och är dessutom innebandytränare samt fotbollstränare. Jag menar, hur orkar hon?! Men hon berättade för mig att hon tycker om att alltid har något att göra. Att hela tiden vara sysselsatt. Jag tänkte direkt på min kära vän Vickan. Vilka likheter dem har. But anyway, jag vill också va en sån männiksa som hela tiden håller igång. Inte en enda ledig sekund. Att ständigt vara sysselsatt. Att vara en ordningsam person. Men nja, ändå inte. Jag hade säkert bränt ut mig. Men mitt personliga mål är att kunna vara en sån människa. Saken är den att jag kan ju vara det om jag bara vill, för jag har saker som jag hela tiden kan göra. Men jag skjuter hellre upp saker och ting och tror mig göra det nästa dag istället, vilket jag inte gör. Jag vill vara en människa som hela tiden är duktig, men jag lyckas aldrig leva upp till det dock. Men aja. Nog om detta.

Just nu funderar jag ärligt talat på att skolka franska lektionen(bra början på mitt ordningsamma liv) , för jag har inte gjort klart min recention om filmen. Hejja mig! (Y) Jag som har snackat hur länge som hellst om att göra den, men inte fan har jag fått tummen ur röva. Så funderar starkt på att skippa den lektionen och försöka komma någon vart med recentionen istället. För jag kan inte med att gå till lektionen och säga att den inte är klar. Blir väl IG på det isf, och det vill jag inte ha.

Förresten ska jag återupprepa behandlngen ytterligare en till två gånger till. Så "helvetet" är inte över än... Men jag hoppas nu bara att jag blir bättre och får börja träna igen. Spela innebandy först och främst. Känna svetten rinna och pulsen dunka. Få ut sina agritioner på något igen, för det är något jag just nu skulle behöva. Hjälp?!

Kommentarer
Postat av: vickan

haha vad gullig du är, patten min :)

2008-11-11 @ 17:05:58
Postat av: Nathalie

Någon gång måste väl jag också vara gullig, dicken min :)

2008-11-11 @ 18:06:03
URL: http://nathaliearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0