So you think you´re perfect?

Ibland känner jag för små förändringar i mitt liv. Just some changes. Inga stora, bara några små.
Något som skulle kunna förbättras till det bättre. Jag tänker just nu inte berätta vad jag specifikt tänker på, men det är inte det jag vill berätta heller. Bara tankegången runt ordet perfekt. 
Det är inte det att jag inte är nöjd med mitt liv. Jag är så gott som hel nöjd med det. Men ibland skulle vissa saker kunna vara bättre. Det tror jag att varenda människa har i bakhuvudet. Allt är inte perfekt. Sällan eller aldrig. Jag har nog aldrig upplevt det iallafall. I´m not perfect, not you either.

Varför kretsar allt runt att vara perfekt? Orka vara den perfekta. Jo, jag ska inte ljuga. Jag drömmer nog säkerligen ganska ofta om att få vara perfekt. Det finns ingen som är perfekt, så varför ska just jag vara det då? Varenda människa tänker på sitt utseende nu för tiden inklusive hur det ska vara och hur det ska bete sig. Va er själva istället! Jag uppskattar verkligen människor som vågar vara sig själva. Säger som dem tycker och låter dem vara precis så som dem är. Det är så mycket som ska vara perfekt nu för tiden. Mina lår är för tjocka, dem måste bli smalare. Mina bröst är fula, jag vill göra plastikoperation. Mitt hår kan inte se ut såhär, det är råttfärgat. Min mun är så liten, jag vill kunna puta med den vilket resulterar med botox. Min mage är fet, jag går och drar in den. Kanske funderar på att göra en fettsugning. Herregud egentligen! Vart vi än letar hittar vi ju fel(frågan är varför letar vi? ), varför inte vara nöjda? Jodå, det finns en del människor som är nöjda med vilka de är och hur de ser ut, men det är tyvärr få. Jag säger bara:

"Heja alla människor som lever livet fullt ut och är nöjda med sig själva, precis så som dem är"

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv: Hehe, tack! <3 :D

Saken är den att jag inte är så duktig på att fota xD Det finns så många som är så mycket bättre än mig x)

2008-11-16 @ 21:31:55
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0