The winner takes it all!

Dagen började med att jag vaknade klockan halv tio. Skönt! Hoppade sedan in i duschen, sen frukost och sedan åkte jag med mamma och pappa till Åby för att kolla på Bosse när han startade. Hann vann! Helt otroligt! Nu har han två segrar i rad i resultatraden. The winner takes it all.  Dessutom gick han nytt rekord!

Därefter gasade jag och mamma vidare till min teraput. Idag fick jag aromamassage. Mycket skönt och avslappnande. Men som mamma sa: "Jag kan mycket väl tänka mig att du ligger på din vakt under massagen och inte riktigt blir så avslappnad som du egentligen borde bli"  Och visst var det sant(min mamma kan verkligen mig. haha). Jag är inte bekväm i situationen av att ligga i bara trosor och få massage på ställen man inte brukar bli berörd och masserad. Så därför kan jag nog inte riktigt slappna av och koncentrerar mig hela tiden på vart hon masserar. Jag tycker lixom det är en lite utlämnad situation och ligga där nästan naken, pinsamt värre. Men sån är jag, haha. Efteråt fick jag även lite behandling för mina benhinner, men inte så mycket som jag fick sist. Utan bara lite eftersom jag redan hade fått en aromamassage på nästan två timmar. Varför jag fick den här massagen var för att mamma tycker att jag är så spänd och att jag skulle må bra av den. Så.

För er som vill veta lite om aromamassage... Läs nedan:

En helkropps aromamassage tar ca 70 minuter (så kort tid varade dock inte min) och ges oftast i den ordningen:
En kort anamnes ges för att kunna välja de oljor som är lämpliga för din behandling. Sedan lägger du dig på massagebänken med underkläderna på medan terapeuten blandar de eteriska och vegetabiliska oljor som är lämpliga för just din problematik/önskan.

En filt täcker hela tiden din kropp förutom den delen som masseras. Behaglig doft sprider sig ur oljelampan och angenäm musik hörs under hela behandlingstiden. Oftast börjar man med rygg som följs av baksidan av benen. Du vänder dig och framsidan av benen blir nästa moment. Fortsätter med armar/händer, mage, axlar, nacke, ansikte och huvud.

Det har då gått över en timme och du kanske sover eller är djupt avslappnad. Du får en stund på dig att vakna och ett glas kallt friskt vatten att dricka. Tänk på att du är både trött och har en sämre frisyr efter all behandling. Boka inget viktigt direkt efteråt och duscha inte eller tvätta håret så att de eteriska oljorna får tid att verka.

Efteråt åkte vi till Ullared för att kolla om vi kunde hitta något kul på Gekås. Och som vanligt så kommer jag alltid ut med något i händerna. Idag blev det några trosor, ett par strumpbyxor. Sedan fick jag även köpt ett par stora pärlörhängen och ett halsband med en hjärt berlock. (Hoppas ni fattar vad jag menar, fick nog inte ihop det helt gramatiskt rätt. Haha) från  smyckebutiken utanför. Riktigt fint faktiskt.

Nu är jag äntligen hemma och ska ringa Björn och Filip för planering inför torsdag. Natti natti! ♥ 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det va ju skönt att han vann, eftersom dom hade trott att han skulle komma typ 4:a ;D

2008-11-26 @ 18:49:04
Postat av: Nathalie

Ja, det va verkligen kul att han vann :D

2008-11-27 @ 11:16:36
URL: http://nathaliearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0