Work today!

Stod opp vid 6 imorse. Snacka om att jag var trött. Men det gick bra. Om ni undrar varför jag gick upp klockan 6 på en lördag... så var det för att Kim ringde igår och frågade om jag ville jobba på Ekelund (anledningen till att Kim ringde och fråga om jag ville jobba där var för att dem var en man kort, om ni fattar. Haha) och hjälpa till med diverse saker, framför allt köket. Och såklart ville jag det, inte för att jag har gjort det innan, men klart man tackar ja till ett sådant erbjudande. Dessutom är det ju gött med lite cash. Gött äre! Ah, iaf, jag kom dit och fick direkt börja fixa med lite disk och sedan hjälpa till i köket. Skära salladshuvuden osv. Ja, diska och göra småsaker i köket, det var vad jag fick göra.
Orkar inte berätta mer, men jag hade iaf riktigt kul! :) Och nu verkar det som att jag också kommer få jobba extra där när dem behöver hjälp. Dem tyckte ju att jag va duktig så (a) haha. Förresten så måste jag bara säga att jag verkligen gillar dem som jobbar där. Vilka sköningar! Aja, jävligt ont i fötterna fick jag iaf, jobba ju 9,5 timma idag. Mina fötter är helt slut. Det brände ungefär som jag gick på eld eller något liknande. Näe, bättre skor tills nästa gång, om det nu blir av. Men det tror jag faktiskt om jag ska vara ärlig :)

Därefter kom mamma och hämta mig. En vända in på Ica först bara innan vi kunde åka hem. Mamma var tvungen att handla lite mat, gäster är här nämligen. Så idag har vi ätit pepparkakor, druckit glögg och ätit diverse tilltugg. Mysigt! Precis nu innan första advent. Gud så mysigt det ska bli imorgon. Jag och mamma ska baka lite lussebullar. Mums! Jag älskar verkligen lussebullar, bland de bästa bakverk jag vet. Så ska dem vara alldeles färska och utan russin. Och istället för russin så ska det vara pärlsocker på dem. Nej, nu orkar jag inte skriva mer. Känns som att jag har massa att berätta men jag vet inte hur jag ska formulera mig om allt. Omständigt helt enkelt.

Godnatt på er nu! Love Nathalie.




Go låt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0