Irriterande.

Är det något som stör mig så är det när bloggare gör reklam för sig själva. Då de kommenterar på andras bloggar "Läs min, den är bra" eller när de skriver "Kolla gärna in min blogg också" efter att det har skrivit sin kommentar. Och sedan finns det en del som skriver till hur många som bloggar som helst "Vilken fin blogg! Passa på att kika in min också!". Precis samma sak till varenda blogg. Börjar med att fjäska så att personen i fråga blir glad och klickar direkt vidare in till hans/hennes blogg.


Är de verkligen så desperata efter läsare så de måste göra reklam för sig själva?! Visst, jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna hade velat ha mera läsare och att det hade vart roligt. För det hade det! Det blir mycket roligare att blogga när man vet att folk läser. Men jag är inte så desperat att jag går och gör reklam för mig själv, för att få mer läsare. Jag skulle tycka det var genant. Påstå att min blogg vore bra. Nej, det skulle jag inte göra. Tänk om den inte framstod så bra som jag påstått. Nej, ingen reklam för mig tack!


Har jag fel i detta? Håller ni med mig att det är störande och en smula irriterande?


En bra blogg för mig är när den innehåller en gnutta humor, färgstark personlighet, åsikter och tankar, fullspäckad med bilder, tips och musik samt att den ska vara inspirerande. Hittar jag en blogg av dessa kalibrer, med alla dessa ingredienser, ja då är jag fast!


Kommentarer
Postat av: johanna

ah jag tänkte bara be henne gör mig snygg i håret tills kvällen..vi skall iväg och titta på fina grabbar... haha.... =)



och jag håller med dig. jag är allergisk mot sådan kommentarer.... de kunde ju prova läsa inlägget, och kommentera det, så får det automatiskt positiv reklam till en själv...för det bevisar det läst det... å inte bara ute efter läsare. =)

2009-02-11 @ 11:31:14
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: ericaperzzon

Jag håller med dig! Visst kan jag påpeka att de kan läsa ett visst inlägg om det hadlar om det som personen i fråga har skrivit om i sin text. Om den vill ha tips på något också har jag precis skrivit om det. Då kan jag göra reklam på det viset men inte mer.

Om folk skriver läs min blogg brukar jag gå in och svara att de gärna får läsa min med eftersom de tydligen inte gjort det då kommentaren endast handlar om dem själva!

Gillar din blogg i alla fall och följer den med bloglovin:)



/E

2009-02-11 @ 17:03:50
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med dig!

Haha jaha okej, jag hatar action faktiskt ;p hujja inte min stil. somnar alltid av dom ;) haha kram

2009-02-11 @ 17:29:44
URL: http://johannathebest.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefin blogg! :)



Ps . kika gärna in min blogg! :D

2009-02-13 @ 22:36:36
Postat av: Rasmus

Jättefin blogg! :)



Ps . kika gärna in min blogg! :D

2009-02-13 @ 22:37:00
Postat av: Nathalie

Asså ditt lilla as(ss) Rasmus ;D

2009-02-14 @ 10:23:55
URL: http://nathaliearn.blogg.se/
Postat av: ericaperzzon

Svar: Ja täcke är underbart!



Alla hjärtans dag är lite överskattat enligt mig. Tycker synd om de som är ensam på den dagen och så tycker jag att folk kan visa sin kärlek lite mer när de känner det dr ruset i kroppen och inte den 14:e februari bara för att och för att få affärerna att tjäna pengar:P

Skrev ett inlägg om det här:

http://ericaperzzon.blogg.se/2009/february/torsdag-alla-hjartans-dag.html



Men jag ska vara med några vänner i alla fall:)



Du då?



/E

2009-02-14 @ 10:44:06
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0