Klaustrofobi.

Idag drog jag till solhörnan efter skolan tillsammans med Björn och sola en snabbis. Det kändes skönt! Jag vill ju bli lite brun nu i vintertiden. Känner mig så fruktansvärt blek. Så fult. Men jag bara måste berätta att när jag var inne i solarierummet och skulle lägga mig för att sola, får jag först inte på solarium't och undrar febrilt hur man får igång det. Teknisk som jag är. Men tillslut fick jag igång det. När jag väl låg där och njöt av värmen började det plötsligt kännas som att det översta, så kallade "locket" kom allt närmare. Var dock inte helt säker om jag bara inbillade mig och försökte slå till ro igen. Efter en stund slog jag upp ögonen igen och kände att det kommit ännu närmare. Och nu hade det faktiskt gjort det också! Jag har inbillat mig att "locket" låser sig till dit man drog ner det. För jag tror att på vissa så gör det faktiskt det och går inte att få upp under solarietiden, alltså när man väl ligger där. Utan bara när man så kallat är färdig. Så jag börjar få panik där jag ligger och försöker trycka upp locket. Går inte. Försöker igen och trycka, går inte då heller. Men tillslut lyckas jag. Pheew, det gick att få upp tänkte jag och kände mig återigen lugn. Lade mig ner för att fortsätta sola men efter ett tag i solarium't kommer det ännu en gång närmare och närmare. Men nu kunde jag vara lugn i och med att jag visste att jag kunde få upp det om jag nu så ville. Solarium är lite otäcka måste jag säga! Isch säger jag men ändå går jag och solar frivilligt? Jag får klaustrofobi när jag kommer till trånga utrymmen. Något jag helst undviker. Någon av er som lätt får klaustrofobi?


Därefter gick jag till Björn och köpte en deodorant. Jag hade otur att tappa den i golvet häromdagen. Klant! Sen tog jag tåget hem och efter det har jag bara tagit det lugnt. Duschat och roat mig vid datorn lite. Upps, bäst att jag lägger ner mina jeans i väskan nu som Emma ska prova imorgon innan jag glömmer bort det och med detta säger jag hejdå för ikväll.

Förresten så fick vi målat våra monterväggar som vi ska till mässan på Åhaga i mars. Vi är dock inte färdiga utan gör förmodligen klart dem imorgon. Har ni någon idé på något snyggt mönster som vi kan måla på en av monterväggarna i rött? Ge oss lite inspiration! Vore jättesnällt! För er som inte vet så driver jag tillsammans med tre klasskompisar ett uf-företag och vi säljer en unik tesil. Hör av er om ni vill veta något om det vettja, eller så kanske jag berättar om den någon gång :)


Kommentarer
Postat av: johanna

Jag skall plugga till specialpedagog.



de få gånger jag solar i solarium, så känner jag emd att locket skall falla över mig... iaf så länge jag är vaken, somnar alltid där haha

2009-02-25 @ 23:24:09
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: johanna

jag äslkar prata och lyssna på människor.... =) och hjälpa dom =)



haha ja å vem vill bli en grillad toast..inte jag s

2009-02-26 @ 19:17:10
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0