Förbannade körtelfeber!

Vaknade klockan tio över åtta idag. Lite väl sent kanske. Men jag hann trots allt precis till bussen. Och det kallar jag tur! Mjuckisbyxorna som jag hade använt när jag körde moppe till byn hann jag inte få av mig och inte heller halsduken men bussen, den hann jag som sagt med. Vilket var huvudsaken? Så, tacksam för det! För uppe vid hållplatsen vid kyrkan väntade Tässan och Christopher på att få följa med mig som sällskap till Kungsbacka och shoppa. Riktigt roligt att shoppa med er era små igelkottar! Så tack för sällskapet. Lika bra att nämna så jag inte glömmer av det. Spendera lite pengar var iaf planen. Väl framme i Kungsbacka styrde vi våra steg mot Kungsmässan. Gick i en massa affärer och kollade saker. Present till min kärlek var det första på listan som skulle inhandlas. Vi gick och tittade på en massa "produkter", tänker nämligen inte berätta vad jag har bestämt mig för att köpa om någon skulle få fnyss och säga min planerade present. Tillslut hittade jag en i min smak, men tyvärr så fanns den inte på lagret och kommer förmodligen in i slutet av veckan eller eventuellt någon gång i nästa vecka. Så han kommer få en försenad present eftersom han fyller år på torsdag och jag kommer inte hinna få den tills dess. Men han får helt enkelt stå ut. Jag får bara berätta anledningen så förstår han nog.  Eller vad tror ni? Sen visade Christopher en affär jag aldrig har vart inne i tidigare. Hade både kill- och tjejkläder men inga riktigt snygga tjejkläder i min stil. Men killkläderna! Oj, där hade dem snygga grejer vill jag lova! Såg en massa kläder, väskor och kepsar som jag hade velat lägga beslag på om jag hade vart en kille. However, vi gick in och ut i många affärer och dagen började leda sig mot sitt slut. Så den sista affären vi hann springa in i var Diamoda. Vi kunde inte bara undgå att stanna upp vid rosorna som dem hade i utgången av affären. Dem kostade endast 29 kr för en bukett med tio rosor, så vem tror ni inte tar upp plånboken snabbt som sjutton för vi hade bråttom till bussen? Jo, först Christopher som skulle vara gullig mot sin tjej och ge rosorna till henne och sen jag som ville ha ett par rosa rosor till mitt rum. Fort som fasen betalade vi rosorna och expediten satte nog rekord i att paketera in blommorna i papper. Haha! Alltså synen var så himla rolig. Christopher såg ut som att han hade fått en raket i arslet och ropade "Skyyynna!" och jag och Tässan springandes efter skrattande.  Jag skratta och sprang samtidigt så mycket att ett tag trodde jag verkligen att skulle kissa på mig! Och det hade ju inte vart kul... Haha! Förresten Mimmmi! Hur går det med dina tulpaner? ;)


Väl framme med bussen hemma igen gick jag till vårdcentralen för att Christopher hade skrämt upp mig på bussen att jag kanske hade körtelfeber. Nämligen så att han hade körtelfeber för ett tag sen och vet hur det är att ha det. Han frågade vart jag hade ont och hur det kändes. Och visst stämde det överens med de symptom man brukar ha vid körtelfeber. Det var la gevet som en göteborgare skulle sagt.  Så uppskrämd skyndande jag mig bort till vårdcentralen och frågade om dem kunde kolla om jag möjligtvis hade körtelfeber. Väntade en liten stund och sedan fick jag komma in och ta lite prover. Först prov för halsfluss men det visade inget och sedan fick jag ta tempen och bara 37 grader så inget där heller. Men slutligen skulle sjuksköterskan ta ett blodprov och kolla om jag hade körtelfeber. Väntade och väntade. Tillslut kom hon och berättade att mitt blodprov var positivt. JIPPÄY . Men skönt att man får medicin för det iaf tänkte jag men till min stora förvåning finns det ingen medicin för körtelfeber. Jag fick spader! Vadå ingen medicin?! Måste man stå ut med den här smärtan då eller? Det kunde hon väl ändå inte mena... Men jo, vila och inga pussar på en månad var det enda botemedlet. Vila kunde jag stå ut med eftersom jag ändå inte tränar på grund av min benhinneinflammation, men att inte få pussa min kärlek på en månad och genomlida den här j*vla smärtan tog fan priset! Tänk att träffa sin pojkvän och inte kunna få pussa honom?  Det är ju helt absurt! Men det finns ingen annan utväg tyvärr. Jag vill inte få honom sjuk så mycket som han tränar hockey och håller på, så.... Nu hoppas jag bara att körtelfeber går över snabbt och att jag får slippa smärtan.  Därför jag kan inte äta. Det skaver som om någon drog en taggtråd genom halsen. Så nu knarkar jag Ipren och Alvedon som aldrig förr och det är dessutom det enda jag lever av just nu. Vatten och värktabletter. Inklusive starka halstabletter och honungsvatten.


Utvidgade min garderob idag också. För det var ju inte bara min kärleks present som stod på listan... Jag är hel nöjd med mina inköp idag. Så skönt! Fick iaf köpt en ljusblå skjorta och ett spets linne men sen även en idrottsväska, ett armband samt en concealer. Så himla skönt att komma hem från en dags shopping och verkligen känna att man har gjort bra inköp! Förresten så letar jag efter en snygg svart väska, en handväska alltså. Ni har inga förslag på några snygga svarta handväskor? En stor svart?


Skola imorgon efter en dags ledighet. Jag ska nog inte dit eftersom jag inte känner mig speciellt kry. Det tråkiga är ju att man kommer missa väldigt mycket och kommer direkt efter på bara en dag. Men ska till skolan på torsdag iaf för jag kan inte missa massa dagar och dessutom måste jag lämna min tröja till Emma som ska in på tryckning(vårt uf-företag).


Sköt om er guys! En ny dag imorgon, catch it!


(Detta inlägg skulle blivit publicerat i igår kväll men blogg.se spökade så det blev tyvärr inte så, men som man säger: Bättre sent än aldrig!)





Kommentarer
Postat av: Julia

fina grejer du köpte! :)

2009-01-14 @ 16:58:35
URL: http://madebyjulia.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; Tycker du? ^-^ Nej det gjorde det faktiskt inte, är lite öm i munnen nu. Lär väl bli värre!



Har du körtelfeber? usch och fy! Min lillasyster hade det när hon var mindre och det var verkligen hemskt. Krya på dig!

2009-01-14 @ 17:43:40
URL: http://juliabrodenlarsson.devote.
Postat av: Ida

Sv: Tack så mycket :D <3

2009-01-14 @ 18:02:03
URL: http://taralom.blogg.se/
Postat av: mimmi

mina tulpaner har vissnat, va annars:P dom blir la kvävda där nere! men jag ska fan köpa nya, kan ju inte va sämre än dig;)

och du, GO SKJORTA! :D

2009-01-14 @ 18:38:35
Postat av: mimmi

mina tulpaner har vissnat, va annars:P dom blir la kvävda där nere! men jag ska fan köpa nya, kan ju inte va sämre än dig;)

och du, GO SKJORTA! :D

2009-01-14 @ 18:38:45
Postat av: Julia

sv; Hihi, du är väl för söt :* Jag har rätt ont i munnen nu alltså, trots att jag tagit två alvedon. Vill inte ens tänka på att dem ska spänna skiten i februari, usch.



Åh, vad tråkigt :< Jag minns att min lillasyster mådde jätte dåligt och det tar ju lång tid innan den sjukdomen ger sig. Å andra sidan kan man bara få det en gång, tur är väl det. Akta dig nu så inte din mjälte spricker!!!

2009-01-14 @ 19:12:43
URL: http://juliabrodenlarsson.devote.
Postat av: Olessia

fina saker :)

2009-01-14 @ 19:20:58
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Svar till Mimmi: Varför ska dina tulpaner bli kvävda där nere för? :S:P Näe, man kan ju inte vara sämre än Nathalie;) haha. Haha, tycker du? Tack :D

2009-01-14 @ 19:37:12
URL: http://nathaliearn.blogg.se/
Postat av: Ronja

Den där svarta från Gina högst upp va fin!

2009-01-14 @ 20:05:30
URL: http://ronjass.blogg.se/
Postat av: Anonym

oo massa snyggt!

2009-01-14 @ 20:09:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: tess

fin blogg:)

2009-01-14 @ 22:04:57
URL: http://aadoore.blogg.se/
Postat av: tess

oj,nej det var inte bra:o!

2009-01-15 @ 20:48:09
URL: http://aadoore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0