Vilken osis!

Oj oj oj, så spännande Sverige u21 matchen var. Till en början väldigt tråkig och sådär värdelös, iallafall för Sveriges del. Jag lämnade faktiskt soffan och gick och underhöll mig med något roligare. Men sedan så hände det något i 61e minuten. Markus Berg fick till det och reducerade. Sedan ett till mål fick han sparkat in. Tätt efter var det Toivonens tur, även han fick gjort ett mål. Helt plötsligt stod det 3-3! Vi var tillbaka i matchen. Typ här återvände jag till tvsoffan för att kolla den först tvivelaktiga men som sedan uppstod till en riktigt spännande match. Tillägstiden spelades och sedan blev det förlängning. En spännande sådan också. Jag satt där och hejade. Fick ont i magen av bara tanken att förlora. Att inte gå vidare till final. Tiden för förlängning rann ut och det blev straffar. Ursch, alltid lika nervöst med straffläggning. Det var oerhört jämnt men Sverige hade otur och missade sista straffen med stolpen. Suck, där gick den finalen. Jag tyckte verkligen så himla synd om killen som missade straffen. Vilken jädra press han måste haft på sig och dessutom få nu när han missade den. Avgörande lixom. Och va dåligt han måste må av att känna "Det var jag som inte tog Sverige till final" Eller det är iallafall vad jag själv skulle ha känt ifall jag missade den avgörande straffen. Trots allt, så har killarna kämpat otroligt duktigt och tagit Sverige långt. Så inte ska vi sitta här och deppa. Istället ska vi vara glada och fira att vårt u21 lag kom så långt som de faktiskt gjorde.

Förresten så dog ju Michael Jackson igår. Tragiskt! Jag läste det på en blogg och trodde först inte det var sant. Helt oförståeligt. Det har fortfarande inte sjunkit in. Inte trodde jag han skulle dö vid en sådan här tidig ålder. Ioförsig har jag nog heller aldrig tänkt tanken, men ändå. Oj! Finns en hel del goa låtar han har gjort. Så som black and with, thriller, bad m.m.
Jag säger som alla andra. Rest in Peace Michael Jackson, the king of pop.

Imorgon är det party som gäller. Det är knytkalas på Solbacken. Oj så skoj det kommer att bli! Jag längtar alltid tills nästa Solbacken när det har vart för det blir alltid så lyckat där. Alltid så gött folk! Och förhoppningsvis också fint väder. Pusss och godnatt allihopa. Det här var mina sista ord för dagen.                                                    

(Bild på mig och min outfit när jag jobbade i torsdags, haha)

Kommentarer
Postat av: Melvis

Fotbollen ägde!!!! Jodå, jag har det toppen på mitt sommarlov! Hur är det själv? Gött att jobba lite??

2009-06-27 @ 10:32:01
URL: http://melvis.blogg.se/
Postat av: Melvis

ja... det var lite synd att de förlorade, men de kämpade bra! Jag gör inte så mycket vettigt på mitt sommarlov, jobbar lite, solar och tränar :)... Vad har du själv för planer??

2009-06-27 @ 12:18:44
URL: http://melvis.blogg.se/
Postat av: jonna

jag tycker verkligen att sverige borde ha vunnit!!



gå gärna in på min blogg och fråga en fråga, vilken du vill :)

2009-06-27 @ 19:49:45
URL: http://jonnaas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0