Hur ska jag få tiden att räcka till?

Dagarna går å går och jag får ingenting gjort. Möjligtvis lite här och lite där. Men inget mer. Man planerar och planerar, men får ändå bara en ynka sak gjord. Varför blir det så? Varför går tiden onormalt fort? To fast for me.
En dag brukar kännas som en vecka, men nu är har det skett en förändring. Nu känns en dag som en minut.
Det vore som jag satt på ett tåg. Ser allt rinna ut för fort. Som ett timglas. Jag kan inte stoppa sanden från att rinna ut om jag inte lägger det ner på sidan. Men hur ska jag få min dag till att lägga sig på sidan och stanna upp för en stund? Jag kan helt enkelt inte stoppa tiden. Omöjligt. Man ser problemen, men ändå så stannar inte tåget.
En dag till en annan är som en hållplats till en annan hållplats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0