Advokatdrömmar?

Idag när vi hade samhällskunskap och läste om lagar och normer, moraler osv, så kom jag på att jag så gärna skulle vilja gå på en rättegång. Få se hur det går till, hur domstolen sköts och vad dem säger i rättegången. Hur de går till väga med olika saker. Det skulle verkligen vara intressant lärorikt. Jag kommer ihåg när jag fråga min fysiklärare om han hade någon idé för vad jag skulle kunna bli. Då tittade han på mig och sa helt oväntat ADVOKAT. Haha, min första tanke och reaktion blev: Äääh, jag som advokat? Skulle det vara ett skämt eller? Men han förklarade läget så att jag alltid vill ha reda på mina svar. In i det sista. Ger inte upp förrän jag fått ett svar som jag är nöjd med. Jag har alltid vart en person som är väldigt frågevis och vill verkligen ha reda på allt in i minsta detalj. Hmm, kanske jag skulle passa som det egentligen? För detta är väll ändå egenskaper som en advokat måste ha, eller? Tänk va gött det hade vart att tjäna fett med cash! Men den tid som kommer hinna passera innan man kommer dit.. är det verkligen värt det?

Kommentarer
Postat av: ERICAPERZZON

Vill man det verkligen så är det värt det skulle jag tro:) Jag har varit på rättegång två gånger, typ studiebesök, riktigt intressant:)



/E

2009-09-11 @ 16:01:17
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0