Jag ser det snöar, jag ser det snöar.

Det är helt galet vad det snöar! Flera centimeter har kommit och det slutar inte snöa. Jag måste säga att jag gillar det, totally, för hur mysigt är det inte när allt är helt vinterbeklätt i vitt? Kommer kort sen, för jag måste bara visa, jag har ju faktiskt inte slängt upp en enda vinterbild på bloggen nu i jul så det känns som att det är dags!

Idag tog jag vart kvart över ett bussen mot Kinna för att göra några julklappsbyten som inte passade. Så fick bytt nästan allt som skulles, det andra får jag ta en annan gång, men sedan fick jag även införskaffat mig ett par träningsshorts och en adidas tröja/jacka(vet inte riktigt hur jag ska förklara den). Göööörnöjd! Åh, förresten jag måste ju bara berätta en rolig händelse. När jag stod i omklädningsrummet på Team Sportia med det jag hade plockat på mig blev det helt plötsligt alldeles tyst, från att ha vart relativt livat i butiken. Ståendes i omklädningsrummet undrar jag vart allt ljud och sprall tog vägen... Men slutar fundera över det och återgår till mitt provande. Men efter en stund när jag ska ta ett kliv ut ur omklädningsrummet ser jag inte en enda människa och dörren är stängd med en stor grå port framför. "Shiiiiet, dem har stängt och jag är fortfarande kvar!!!" I både oro och ja vad man nu ska säga, lustighet?, brister jag ut i skratt. Jag stegar bort mot kassan och upptäcker att butiksbiträdet är kvar. PHEEEEEW, en stor suck släpptes. Jag fick förklarat för dem att jag inte visste att dem stängde så tidigt och att jag hade vart i omklädningsrummet och inte reagerat över att dem skulle stänga. Ingen skada skedd, jag fick lugnt gå tillbaka och prova klart mina kläder för att sedan dra mitt blå kort och bli några riksdaler fattigare.

Kalla mig dum, kalla mig blåst eller vad fan ni vill men jag hade helt missat att det idag är trettondagsafton. Vilken miss! Vilket gjorde att jag bara hann med Team Sportia och inte mitt planerade byte på Victorins. Så jag fick snällt sätta mig på bussen igen och åka hem till mitt älskade Istorp. Home sweet home.

L i V E T   Ä R   G R Y M T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0