Let's face it

Jag har kommit in i en bra period nu. Jag har fattat att jag måste fixa mig ett jobb, nu gäller det. Nu vill jag inte vara arbetslös längre. Inte för att jag någonsin velat vara det, men för att det har varit bekvämt. Jag vill ju kunna spara till de saker jag vill ha men också de reser jag vill uppleva. Jag har satt upp mål. Mina mål som jag behöver i nuet och det känns jätteskönt. Man tar sig lixom framåt på det sättet. Dessutom har jag börjat äta mer nyttigt. Försöker äta så lite kolhydrater som möjligt. Så mina måltider har den senaste veckan bestått av protein och sallad(tror det ingår i kategorin fiber och mineraler, eller har jag fel?). Och så fort jag blir frisk ska jag börja träna på allvar. Jag är SÅ laddad, detta ska bli så roligt att få göra få fullfölja det till 100 %, att gå in helhjärtat. Min kommande tid ska fokuseras på träning, kost, mina uppsatta (del)mål, pojkvän och vännerna. Kommer jag uppnå allt detta så kommer jag att MÅ BRA. Det finns numera inga undanflykter.


Här kommer mina tillfälliga mål:


·         Ta mina tabletter varje dag(homopatmedel och tyroban som ska minska mitt sötsug)


·         Försöka hålla mig ifrån socker. 1 dag/ vecka får jag äta det jag vill.


·         Tvätta ansiktet varje dag(för att slippa få mina hudproblem)


·         Hjälpa till mer hemma.


·         Aktiv på jobbsökarfronten.


·         Äta sundare.


 För er kanske detta låter löjligt, men för mig betyder det väldigt mycket. Några saker jag måste fixa för att min vardag ska flyta på utan problem, på detta sätt hålla mig tillfredsställd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0