Torsdag den 11 november

Inlägget skrevs förra torsdagen men ändå vill jag publicera det. Enjoy.


Efter att ha släppt av mamma i Kungsbacka var det dags för lite egenprioriterad tid för mig själv. Förresten så åker mamma till Kanarieöarna imorgonbitti. Jag och pappa ska klara oss helt själva i en vecka. Tror dock inte det kommer bli några problem, jag undrar bara hur många catfights vi kommer komma upp till ;) Någon som vill gissa? Nu blir det tidiga uppstignigar, så som klockan 6 på morgonen för att gå ut och ta hand om hästarna och stallet för mig och pappa. Jag kommer få en slitsam vecka, vilket jag annars inte brukar ha ;) Nästan tur att jag inte har något jobb... Men för att komma tillbaka till min shoppingrunda. Jag fick inhandlat rakblad till mig rakhyvel, och nej jag ska inte cutta mig själv ;), jag ska bara använda det till att få sillkeslena ben av. Man vill ju inte ligga med taggiga ben när man myser med pojkvännen, hihi ;) Sedan köpte jag rosor för ynka 19 svenska riksdaler, älskar att ha blommor på mitt rum!! Jag drömmer om en man som kommer med stora vackra rosor var och varannan dag till mig. Mr dream please. Sen så fick jag även lämnat in mina två kavajer på kemtvätt, ÄNTLIGEN, så jag kan börja använda dem igen. Älskar att bära kavaj, det får en att känna sig så kvinnlig och sexig! En kvinna med eligans helt enkelt. Sist men inte minst så gick jag in till en frisörsalong i Kungsbacka och köpte mig en plattång. Vill inte ha någon billig skit som inte fungerar, så jag går hellre till frisörsalonger och frågar vad dem rekommenderar. Det får hellre kosta några extra hundralappar, men jag vill hellre ha något som verkligen fungerar bra. Är så trött på de plattänger man stöter på ibland, de som verkligen inte fungerar, som är skitdåliga enligt mig som man får stå och dra tusen gånger med(överdriver) och man bara hör hur det sliter på håret. Iallafall så har jag testat den och den fungerar skitbra. Herrejävlar va fort den blev varm, 2 sekunder och den va brännhet. Märket hette BEAT och plattången ligger på ca 1300. Men jag köpte min för 900 då frisörsalongen hade ett erbjudande. Innan hade jag GHD, asbra skit, men min har gått sönder av en oförklarlig anledning... Suck! Men jag läste på internet att BEAT, min nya plattång, är av nästan samma prestanda som GHD. Vilket känns skönt, bra affär skulle jag vilja säga!


Nu sitter jag här i min säng och hör hur regnet faller utanför mitt fönster. Har nyss tittat på Ladies på Östermalm, ganska bra. Jag är imponerad över hur dem har lyckats. Ska man tydligen bli rik så behöver man verkligen satsa på något, något som man anser kunna tjäna mycket pengar på. Vägen dit är sällan smärtfri och ofta får man satsa allt. Jag vet inte om jag hade vågat, men jag är otroligt impad över de människor som har! Nåväl, strax ska jag tvätta bort sminket och gå och lägga mig. Dags att jobba imorgon, och lördag. Nice med lite pengar in, behövs! Jag är grymt lat på att söka jobb. Jag har bestämt mig för att det måste bli en förbättring. Speciellt efter idag när jag inser hur fort pengar går, och hur kul det är att ha nya grejer hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0