Just my opinion

Efter ha suttit på arbetsförmedligens platsbank i kanske två timmar minst igår, så är jag irriterad. Jag har suttit och sökt på det jag skulle kunna tänka mig eller tro mig passa bra som. Men nästan allt kräver fan 2-3 erfarenhet eller eftergymnisal utbildning, vilket jag inte har. Varför ska det behöva va så? Okej, jag förstår, visst gör jag det. Jag är inte dum. Jag bara ifrågasätter. Jag tror om man fick komma och visa upp sig, visa vilken bra människa man är så tror jag att många hade fått anställningen dem inte fick. Visst att kunskap och kompetens är ett enormt avgörande skede, men personligheten och människans engagemang är väll minst lika viktig? Många människor som besitter kunskapen och kompetensen kanske egentligen inte alls är den perfekta för jobbet då dem kanske inte har personligheten och engagemanget. Hade jag varit företagare, varit den som tillsatte personal i företaget hade jag inte dömt bort alla "icke-fullständiga" sökande. Jag hade sett till att få träffa dem personligen och därefter göra en analysering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0