SO EXCITED



Goood, can't wait! Fick brev för kanske 2 veckor sedan från kvinnan i USA. Jag vet inte om jag har berättat om detta lilla äventyr här på bloggen. Jag tror bara jag har skrivit att jag har något stort att berätta för er och att jag är världens lyckligaste tjej. Right? Yeah, I guess so. Men om jag nu ska försöka berätta lite för er då. Kanske vore på tiden, yeah it's time!

Allt startade med att jag va på jobbet för kanske ungefär 1 månad sedan. Jag träffade 2 amerikanska kvinnor, en från Texas och en från San Francisco. Båda i femtioårsåldern tror jag. Jag tog emot deras matbeställningar och sen var det inget mer med det. Någon timma senare kommer kvinnan från Texas fram till kassan, hon var verkligen skittravlig, sådär ungdomlig. Men iallafall, vi började prata om vad hon gjorde här å hej å hå. Hennes intresse osv. Från ingenstans sa jag bara att jag jättegärna hade velat åka till USA någon gång i framtiden. Då brister hon ut from nowhere att jag kan få komma och bo hos henne och hennes man. *ARE YOU SERIOUS?* It's lika a dream come true, sa jag till henne och försökte hålla tillbaka tårarna. För att göra en lång historia kort. Vi tog varandras adresser och hon lovade att hon skulle höra av sig till mig när hon hade kommit hem från sin Norden-tripp. And guess what? SHE DID. På bilden har ni kortet jag fick från henne. Hon skrev att hon hoppas att jag planerar min resa till Texas och att hon kommer mejla mig snart. Hon berättade att jag fick komma när jag ville och stanna hur länge jag ville. Att hon hade två rum lediga och toalett, så jag kunde få mitt lilla eget kryp in. Dessutom fick jag reda på att dem hade en massa hästar, katter och hundar, om jag nu har fattat allt rätt. Hennes resekompis berättade att hon va rik också... plus att jag fick låna en av hennes två bilar ifall jag ville åka någonstans. Hon vill visa mig USA(!!!!). Åka och se Broadmay, NY, gå på opera och ta mig till ställena där rika och snygga killar finns ; ) haha. Skön kvinna! Om allt detta stämmer, ja då har jag hamnat i en BIG FAT DREAM! Nu återstår bara att jag ska tjäna lite pengar så jag kan åka dit och göra en massa roliga saker. Eller att bara få vara där och lära sig flytande engelska hade varit en dröm. Åh, can't wait.


Kommentarer
Postat av: Martina

Fin blogg och fan, vilken grej! Låter nästan som i en film ju :)

2010-10-23 @ 02:05:08
URL: http://martinadf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0