Stay tuned

Godmiddag mina vänner! Jag har ett litet tips att ge er. Börja ät/drick linfrön. Det är supernyttigt och det är ganska gott. Antingen så kan ni lägga i det i er yoghurt på morgonen, baka med det i brödet eller bara hälla i lite i ett glas vatten och dricka det. Låter ni det stå ett tag i vatten så kan fröna börja öppna upp sig och gro. Det spelar ingen roll hur ni gör, samma resultat ändå. Linfrö har en hög halt av kostfiber, Omega 3-fettsyror och smörjer även tarmarna, vilket är bra men man ska dock inte överkonsumera! 1-2 msk varje dag räcker. Annars kan man drabbas av en potentiell hälsorisk (läst på internet) då linfrö innehåller vätecyanidproducerade glykosider. Så bäst att inte överkonsumera kära ni, även fast det är gott och känns väldigt nyttigt ;)
Snacka om att jag känner mig duktig idag. Städat hela kylskåpet, OCH det ska ni veta att det är rätt jobbigt och det tar tid. Även fått städat köket och satt i mina tulpaner som jag köpte på jobbet igår i vaser. SÅ FINA är dem! Jag har blivit helt frälst av alla blommor som finns, speciellt tulpaner. Jag ska ta kort på dem lite senare så ska ni få se hur dem ser ut. Ni kommer också bli förälskade. Att ha blommor inne är verkligen något jag gillar. Det känns så otroligt fräscht och friskt. Ett par tulpaner i köket och ett par i mitt rum. Tjusigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0