From 19 to 20 over a night

I lördags var jag, pappa&mamma och hjärtat på trav, närmare bestämt Olympiatravet. Det var 14000 människor och bra drag. Synd att det blåste så mycket, men tack å lov för lite sol trots allt. Jag älskar att vara på trav när det går stora lopp och när många människor har samlats för att se de fina hästarna och känna stämningen. För ni må tro att det är en jäääkla stämning. Jag fick rysningar då upploppsklockan ringde och målet började skymta, när alla människor börjar tjoha och hojta, ja det är då man rycks med och känner gemenskapen. Bild 1: Brioni, hästen som vann 1,5 miljoner kronor i Olympiatravet. Bild 2: Vår uppfödning The Man. Han gick riktigt gint och blev 3:a. Till och med vann en slant för att jag hade spelat på honom. Dessvärre gick det sämre för Jesper. Han tippade på en annan häst FAST jag sa åt honom att spela på vår uppfödning. Så istället gick han back 40 kr istället för att gå plus, hihi. Från det ena till det andra. Tilda har varit sjuk i några dagar nu vilket har resulterat i none barnvaktsjobb. Ganska skönt på ett sätt, men ändå inte. Cashen får en att må bra när de landat på kontot. Och denna veckan jobbar jag bara till torsdag, sen är man leeedig. Wie. Får se om det finns mer jobb på Frillesås Handelsträdgård, för nu är deras högsäsong över. Annars blir det till att söka annat. Norge lockar ju fortfarande lixom... Och det viktigaste av allt... JAG FYLLER 20 ÅR IMORGON. HIPP HIPP HURRA. Mamma och pappa kommer in och väcker mig emd frukost på sägen imorgon. Sen jobb, sen Jesper och där blir det nog också lite firande. Mina föräldrar åker tyvärr på trav och ska tävla med vår häst på kvällen vilket gör att jag åker och sover hos Jesper istället. Få lite födelsedagsmys där är inget jag tackar nej till. Dags att sova. Godnatt 19åringen, Godmorgon 20åringen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0