det betyder mer än vad man tror

Jag trodde att jag skulle få säga med stolthet att idag var den sista dagen ni såg mig mörkhårig. Det fick jag visst inte. Att frisören inte fick till det precis som jag ville gjorde ont. Idag var den dagen jag skulle gå från brunett till ljusbrun/blond(som jag väntat). Istället blev jag guldig, typ. Så himla besviken. Tycker det blev rent utsagt SKITFULLT. Ursch, när frisören fönade håret torrt efter desperata försök OCH efter nästan 5 timmar i stolen så vände det sig i magen på mig. Åh, besvikelsen sköljdes över mig och för att inte börja gråta försökte jag tänka på något annat. För att berätta processen - började visa bilder på min önskade hårfärg och sedan sattes det igång med avfärgning. Håret blev orange/rött. Inga konstigheter. Frisören lägger i en så kallad askgrå toning för att tabort det röda och få en ljusbrun nyans. Väl tillbaka i stolen efter en toning och sedan sköljning hade jag exakt samma hårfärg som jag hade när jag kom. Lyckat? Nej. "Eh jaha" var min första tanke. Frisörerna tyckte det var lustigt. Så vad gör vi nu? Vi gör slingor bestämde dem. Två frisörer ställer sig och gör fullt med slingor i mitt hår. Det tar sin tid och sedan ska värkningstiden också få sin tid. Efter nästan 2 timmar sitter jag i stolen igen med sköljt hår. Det som uppenbarar sig i spegeln ser inte bra ut. Blundar. Tittar igen och inser att det här blev inte alls bra. Håret är guldigt med lite av min gamla färg i botten. Frisören frågar om jag är nöjd. Var tvungen att erkänna - Nej, tyvärr så är jag inte det... Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Så på onsdag ska jag dit igen för att förhoppningsvis fixa till det som jag vill ha det. En ny frisör den här gången, en mer erfaren som tur är. Nu hoppas jag bara på att jag inte ska behöva betala något eller i alla fall inte etttusenetthundra kronor en gång till. Ber till gudarna att jag får det gratis eller åtminstone betala bara någon hundring. Inte ett öre mer för då bryter självaste djävulen ut ur mig. Då ska dem få se på färg! Wish me good luck ; )

Kommentarer
Postat av: vickan

betalöa inget mer! det får ju dem fixa, om du tom hade med en bild på hur du ville ha det och dem sa att de skulle fixa det, och det sedan inte blev som tänkt, så är det ju frisörernas sak att rätta till deras fel - gratis!

2011-08-14 @ 17:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0