en sommardag i maltkär

I söndags var jag med Jesper och hans familj till ett litet ställe utanför Ullared som kallas Maltkär. Middag hos Jespers farmor och farfars sommarställe stod på dagsplaneringen. Först lite fika i den alltför varma sommarsolen och sedan fiskade vi(1/2 fisk tillsammans med Johanna lyckades jag knapra ihop) + att jag har en rolig bild att visa er från min lilla "fiskelycka" ;) haha. Sen var det dags för grillat. Så gott har inte mat smakat på läänge. Och efter det blev det kubbspelande och bara lite mys. En riktigt bra dag må jag säga. Kände att just då var livet sådär härligt och befriande. Mer sådana dagar vill jag ha. Ett nytt mål kanske?

 

Efter en lång arbetsdag + simning(jag tror jag kommit igång med träningen..) så är det faktiskt läggdags. Känns som att det är det enda jag berättar, hurvida när och var jag ska sova. Ber om ursäkt, men det är ett sådant simpelt sätt att avsluta ett blogginlägg på. Oj förresten, höll på att missa att uppdatera er om att just nu har Jesper precis bakat klart pizzan. Hemmagjordpizza. Ska bli spännande att se hur den smakar. Njut av bilderna!

 

ps. pizzan blev jättegod. Måste också tillägga att mitt röda face skriker hej tomat och att dem inte var sena med att kommentera det på jobbet ;) I och med att jag arbetade i "linen"(där vi serverar maten) idag så måste ju kunderna säkert trott att jag var riktigt andfådd och svettig, haha så pinsamt! Men jag kan ju med gott samvete säga att det INTE var så!

 

 

(i samma stund som jag skulle lyfta upp fisken närmare mig för att få ett bildbevis så sprattlar aborren till och jag blir skiträdd, vilket ni kanske ser ;) kul att Jesper lyckades få mig i just det ögonblicket. "En bild säger mer en tusen ord")




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0