Beyond retro

Igår när jag anlände till Stockholm kände jag mig totalt lost. STOCKHOLM ÄR SÅ STORT! Vart hade jag hamnat.. Ungefär så kändes det. Jag måste säga att allt känns så mycket mer komplicerat än hemma. Nu tänker jag inte på själva Stockholm utan på tågen och tunnelbanan osv. Jisses, vilken turist jag är! Jag kände mig som en packåsna med resväska, handväska, kameraväska och en kamera i högsta hugg. Det va ett jäkla hallå innan jag fick fixat tågkuponger till pendeln jag skulle ta till Christina. Alltså min kusin som jag just nu bor hos. Jag tror jag stannar här tills lördag, då jag och Chrisitna åker upp till Sundsvall för att vara barnvakt en vecka. Det ska bli sååå mysigt. Jag längtar faktiskt. Sen, måndag den 21 februari åker vi hem igen. Och jag tror jag ska stanna kvar lite i Stockholm även när vi kommer hem. Då åker jag nog till Mikaela, min barndomskompis, och hälsar på henne några dagar. Vi har typ inte träffats på 2 år. Så det är verkligen dags.

Idag klockan halv tio. Christina är på jobbet så jag är själv i lägenheten. Jag har inte bestämt mig än om jag ska iväg på äventyr eller om jag bara ska chilla idag. Jag ska iad gå ner till affären och köpa mig något gott. Jag och Christina ska gå och träna Dance Aerobic nere på gymmet här i Kallhäll ikväll. Haha, det ska bli skitkul! Never tried it. Jag vet att innan jag lämnar huvudstaden så ska jag ha varit på Beyond Retro. Den bästa sechondhandbutik här tydligen. Jag vill bara testa, jag vill andas lite sechondhand-anda.



Jag innan jag lämnade min trygga hamn.



Min otroligt stora fullpackade väska!




Romantisk middag för två. Haha, Christina och jag fixade tacos till kvällsmat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0