Ett litet glädjeskutt kan det vara värt

(bild från typ 2009, tror det är innan vi slutar skolan någon gång)
Grymt trött idag. Vet inte vad det är med mig MEN jag tycker ändå att vi tar ett glädjeskutt idag. Jag har lyckats göra framsteg i livet. För det första, haha, jag har äntligen köpt mig min efterlängtade Macbook pro, OCH skaffat mig en router. Shiiiet, det tog lång tid måste jag säga! Mina föräldrar har ju aldrig velat köpa en för att jag är datornarkoman om man frågar dem. Så igår tog jag steget själv och köpte en för egna pengar. Jag blev lite mer vuxen helt plötsligt. Och sedan har jag eventuellt skaffat mig ett barnvaktsjobb inkluderat lite fickpengar. PLUS att jag får mina barntimmar för att kunna åka till USA. Yääy. Har varit på en liten intervju för Frillesås Handelsträdgård. Dyker det upp något jobb så är det jag som har första tjing. Nice! Och på söndag har jag blivit kallad till en arbetsintervju. Ett deltidsjobb i Partille på 16 h/v med packningsarbete på lager och diverse kontorsjobb. Det kan ju alltid vara något. Dessutom hade jag nog tyckt det varit väldigt roligt. För jag gillar att plocka med saker, hålla ordning och sitta med papper. Det roar mig på något konstigt sätt. Och för att inte glömma... Jag var med Isabelle till Skene idag för att följa med henne på öppet hus på Mark Assistans. Ja lite för moraliskt stöd men mamma Isabelle tyckte att jag kunde passa på att söka jag också. Så sagt blev gjort. Jag fyllde i en intresseanmälan och jag och den person som intervjuade mig kom då överens eftersom jag inte har någon erfarenhet att vi skulle sikta in oss på yngre människor med "mindre" handikapp, om man säger så. Så om min personlighet matchar någons önskningar så skulle dem höra av sig. Allt hängde på lämplighet sa hon. Så vi får ju se!

Kommentarer
Postat av: "Mamma" Isabelle

Haha, mamma Isabelle va :P Men hörrudu, livet flyter på :) Lycka till med barnpassningen och arbetet i Frillesås :)

2011-04-04 @ 19:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0