life is goooood



Titta vad jag kan och bättre ska jag bli.

Kom för en timma sedan hem från baristautbildningen och det gick kanon. Var verkligen skitkul faktiskt och jättegoa tjejer till jobbarkompisar så det här kan bara bli grymt! Aldrig druckit så mycket kaffe i mina dar som just denna dan. Vi fick göra alla olika kaffesorter och göra mönster å grejer. Inte så svårt att göra kaffe som jag trodde men däremot måste man få in tekniken med att göra hjärtan osv med den skummade mjölken. Men man lär sig väll det så småningom. Godaste kaffedrinken är ju iaf Caffé Mocha. Det var faktiskt riktigt gott. Jag som aldrig dricker kaffe. Vi kallade det bebiskaffe på baristautbildningen. För er som inte är kaffevetare så är Caffé Mocha en shot med espresso, chokladsås på sidorna och sedan skummad mjölk. Helt enkelt en latte med chokladsås. Innan vi började med det praktiska så fick vi riktigt goda mackor. "Biffmacka" och en macka med färska räkor. Åh, så flott säger jag på det! Mums. Så nu sitter jag nöjd ute på balkongen och njuter av solen. Nu mår man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0